FANDOM

Dragon hatchet
Dragon hatchet.png
Release datum 7 November 2005 (Okänd uppdatering) redigera
Members? Ja
Quest objekt? Nej
Handlingsbar? Ja
Lånbar? Ja
Bärbar? Ja
Staplar? Nej
High Alch 33 000 coins
Low Alch 22 000 coins
Förstöra Drop
Butikspris Inte såld
Exchange pris Mall:Exchange:Dragon hatchet coins (uppdatering)
GE Databas Mall:ExchDBLookup
Examine A very powerful hatchet.
Vikt 1.3 kg
Kolla upp prisinfo
Blank GEMH Graph.png
Klicka för att förstora
[view][talk]
En detaljerad bild av en dragon hatchet.
Dragon hatchet, tillsammans med Inferno adze, är en av de bästa yxorna i spelet när det gäller att hugga ved. Det är ett verktyg endast för members. Den fungerar både som vapen (behöver 60 Attack för att hålla) och ett verktyg för att att hugga ved (behöver 61 Woodcutting för att använda). Den anses vara en sällsynt drop från Dagannoth Rex, Dagannoth Prime, och Dagannoth Supreme, som alla bebor Waterbirth Island. De är också en möjlig belöning från Crystal triskelion, även om det är ganska ovanligt att få en.

Dragon hatchet är ca 5-10% mer effektiv på att hugga ved än vad Rune hatchet är.

Efter den 17 juni 2013 kan denna yxa lagras på toolbelt, men det krävs en bekräftelse innan, eftersom den inte kan tas bort efter att den lagrats.

När den mottags med CoinShare aktivt, kommer Dragon hatchet bytas ut mot 120 Dragon hatchet shards som delas jämnt bland spelarna och skickas direkt till deras banker. 120 skärvor kan kombineras för att skapa denna item.

SpecialattackRedigera

Mall:Beta content Dragon hatchet har en specialattack, Clobber, som kräver 100% adrenalin och sänker din fiendes Defence och Magic med 10%.

TriviaRedigera

  • När den släpptes så behövde dragon hatchet endast en Woodcutting level på 41 (samma som rune hatchet) och kunde endast hugga ved lika snabbt som rune hatchet. Då var den endast ansedd som en dyrare, rödfärgad rune hatchet med bättre stats (vilket Jagex konfirmerade i knowledge base tidigare). Den 22 augusti 2006, så ändrades det så att den blev 5-10% snabbare än rune hatchet på att hugga ved, och dess woodcutting level höjdes till 61.
  • Innan Evolution of Combat, så vad dragon hatchet den enda yxan som såg annorlunda ut jämfört med andra metallyxor. Yxans huvud var väldigt annorlunda och skaftet var av metall.

Mall:Dag kings Mall:Hatchet Mall:Dragon equipment Mall:Tool belt

Slumpartad wiki