FANDOM

Quest Points, ofta förkortat QP eller QPS, ges till spelarna när de utför uppdrag och är ett mått på deras slutförande av uppdrag i RuneScape. Spelare kan få någonstans 1-10 quest poäng från att utföra ett visst uppdrag.

En komplett Quest list.Any betala för att spela RuneScape spelare kan ha upp till 287 Quest Points (per 10 augusti 2009.) Vilket tillåter spelaren att bära Quest Points Kap av prestation. RuneScape Classic spelare kan ha upp till 112 Quest Points. Tiden, Free-to-play spelare kan få upp till 42 quest poäng, om de har avslutat den 2 semestern quests, Swept Away, och myter om Vita Lands.

Miniquests, såsom Ghostly robes mini-quest eller Mage Arena, ge inte Quest Points.

Redigera QuestsOne quest, "Recipe for Disaster", ger en Quest Point när den är klar, men har åtta delområden Quests som spelare kan komplettera i efterhand för en Quest poäng vardera, och en Final Battle som ger en Quest Point när den är klar, för totalt 10 Quest Points. Ett av kraven för "slutstriden" ingår att ha 176 Quest Points, av vilka 9 intjänas från Sub-Quests och de olika Quests förutsättning.

Annan Quest namnet Rag and Bone Man ger 1 Quest point när den är klar. Efteråt finns det ett frivilligt avsnitt där spelarna behöver samla ben från wish list. Fullborda ytterligare avsnitt som används för att ge en annan Quest Point, men efter utgivningen av Fur 'n' seek den inte längre gåvor detta Quest Point.

En spelare som använder Quest Points Cape of Fullständigt Skillcape Emote.Quest Points kan spelarna komma till Champions 'Guild, som är där spelare kan börja längst free-to-play quest, Dragon Slayer.

Medlemmar kommer att ha tillgång till ytterligare uppdrag, och med högre, andra skrån. Spelarna måste ha 55 Quest Points göra Heroes Quest, som ger dem tillgång till Heroes 'Guild. Efter tjänar 108 Quest Points, kan spelare starta Legends Quest, som ger tillgång till Legends "Guild. Och på att tjäna 176 Quest Points kan spelare avsluta Recipe for Disaster Quest, som ger tillgång till många saker, från Metal Gloves (som Dragon och Barrows) för att komma till nya platser (havsbotten), och vid 270 Quest Points kan en spelare börjar den enda nuvarande Grandmaster Quest, While Guthix Sleeps

Trading & Trade.Den 2 januari 2008, infördes Jagex Trade Limit systemet. Mängden Quest Points påverkas av skillnaden i värde spelarna kunde handeln. Spelare med 270 Quest Points har den högsta handel gränsen på 60.000 GPS.

Nedan finns en tabell över handeln gränser i kombination med Quest Points:

QP Marginal 0 till 10 5.000 34 10.000 75 18.750 150 34.615 225 50.480 270 60.000

Redigera Quest Points också uppgår till mer tid att samla tårar i Tears of Guthix Minispel.

Den 2 januari 2008 släpptes Dealing with Scabaras. Med sitt genombrott kom 250-Quest Point. År 2001 skulle slutföra uppdrag lägga till Influence Skill. The Influence Skill ersattes

senare av Quest poängsystem. Quest Points ges som en belöning för att slutföra uppdragen inte är särskilt beroende av dess svårigheter. Easy Quests like Romeo & Juliet ge 5 Quest Points medan många hårdare Quests vill hantera Scabaras ge endast 1 Quest point som en belöning. Däremot kan en Quest svårighet inte bara bedömas efter hur många QP det ger som belöning. Icke-QP gåvor måste också redovisas. Även om Romeo & Juliet ger 5 QP, det ger ingen annan form av belöning när den är klar, medan andra, mycket svårare uppdrag, ger mindre QP men mer XP och pengar/ belöningar kontanter.

Första Grandmaster Quest släpptes den 26 november 2008 uppmanade While Guthix Sleeps .

Slumpartad wiki