FANDOM

Detaljer Redigera

Beskrivning: Ny forskning vid Wizards' Tower har funnit ett sätt att skapa runes för första gången på århundraden. Assistera huvudtrollkarlen Sedridor i sin forskning och han lär dig hemligheten bakom skapandet av runor!
Utgivningsdatum: 1. December 2003
Start: Lumbridge Slottet. Gå till andra våningen och prata med Duke Horacio.
Svårigheter: *****
Längd: Utan teleportar - medium
Endast för medlemmar: Nej
Krav: Inga
De artiklar du behöver: Ingen
De monster du behöver för att döda: Ingen

Anvisning Redigera

Duke Horacio, belägen på andra våningen i Lumbridge's slott, kommer att ge dig en air talisman och tala om för dig att ta den till huvudmagikern i Wizards' Tower. Gå till Wizards' Tower, som är söder om Draynor Village, och gå ner till källaren. Magikern Sedridor är huvudmagikern. Han finns inne i den det första rummet till höger, gå in och prata med honom. Han kommer att ta din air Talisman och ger dig sin forskning, som du måste leverera till Aubury i Varrock. Aubury är söder om Varrocks östra bank, inuti Aubury's Rune Shop.

När du pratat med Aubury två gånger, vill han att du ska leverera några anteckningar till Sedridor. Gå tillbaka till Wizards' Tower och gå ner i källaren och prata med Sedridor.

Sedridor ger tillbaks din Air Talisman och kommer att förklara för dig hur du tränar Runecrafting.

Belöningar Redigera

Runemysteriescomplete

musik Redigera

Musikstycken upplåsta:

Om du går till Rune essence mine efter questet får du musiken "Rune Essence".

småsaker Redigera

  • Rune Mysteries var den näst sista questen som utgavs till f2p.
  • Förut kunde man få flera Air Talismans genom att släppa den på marken(drop) och be Duke Horacio om en till.

Slumpartad wiki