FANDOM

Slayer cape
Slayer-cape-inv.png Slayer-cape-(t)-inv.png
Release datum 18 Oktober 2006 (Okänd uppdatering) redigera
Members? Ja
Quest objekt? Nej
Handlingsbar? Nej
Bärbar? Ja
Staplar? Nej
High Alch 59 400 coins
Low Alch 39 600 coins
Värde

99 000 coins

Förstöra Drop
Butikspris 99,000 coins
(Kuradal)
Examine The cape worn by slayer masters.
Vikt 0.4 kg
[view][talk]
Slayer cape trimmed2.png
En Slayer cape är en Cape of Accomplishment för spelare som har fått nivå 99 i Slayer. Kappan kan köpas för 99,000 coins från Kuradal, en Slayer Master i Ancient Cavern. Kappan är för tillfället den 11:e mest sällsynta skillcape efter Mining cape. Kappan är svart till färgen och har en röd trimma om spelaren har mer än en level i 99. Kuradal kommer att prata med dig när du köper en kappa, oavsett Combat level, vilket betyder att hon också säljer Slayer cape till spelare under 110 combat (den nivå som krävs för att få tasks från henne). Du behöver även 45 Firemaking ELLER 15 Strength att gå in i grottan, med att du har klarat Barbarian Training för att komma ner till Kuradal och Slayer cape.

Det är mycket svårt att få nivå 99 i Slayer före någon annan skill, eftersom Constituion experience går att få mycket snabbare. Däremot har människor lyckats uppnå detta genom att använda:

Bonuses
Hover over image for type
En spelare som bär en trimmad Slayer skillcape.
En spelare som utför Slayer cape emote.
En spelare som utför Slayer cape emote.
Attack-icon.png   Attack bonus   Attack-icon.png

Cape slot.PNG

White dagger.png White scimitar.png White warhammer.png Magic-icon.png Ranged-icon.png
0 0 0 0 0
Defence-icon.png   Defence bonus   Defence-icon.png
White dagger.png White scimitar.png White warhammer.png Magic-icon.png Ranged-icon.png Summoning-icon.png
+9 +9 +9 +9 +9 +9
Mottag av skador
Attack-icon.png Magic-icon.png Ranged-icon.png
0% 0% 0%
Andra bonusar
Strength-icon.png Ranged Strength.gif Prayer-icon.png Magic-icon.png
0 0 0 (+4 trimmad) 0%
[view][talk]

TriviaRedigera

  • Det är möjligt för en level 3 att få 99 i Slayer och en Slayer cape (du kan fortfarande få tillgång till grottan utan att delta i Strength). Du kan göra detta med de metoder som nämns ovan (minus Controlled attack stilen och Dwarf Multicannon, eftersom båda kommer att höja din Meele och varierande kunskaper). Ett annat sätt att nå 99 Slayer som level 4 är att använda Soul Wars aktiviteten och köpa experience i Slayer.En alternativ metod är att använda experience belöningar (från lampor, Penguin Points, zeal points etc.) Många 'skillers' tränar Slayer på detta sätt. Att nå 99 Slayer genom Soul Wars och Penguin Points kommer dock ta över 2000 timmar.
  • Innan lanseringen av Kuradal den 8 december 2009 sålde Duradel/Lapalok kappan.
  • Under Slayer Cape emote, dödar spelaren en Turoth utan användning av någon bladad rustning. Detta är möjligen ett sätt att visa spelarens makt över djuren i RuneScape.
  • Medan du utför Slayer Cape emote, hoppar du nästan lika högt som när du skulle göra ett Agility emote.
  • Efter släppet av Gunnars Ground quest och förlängningen av skill capes, blev kvinnliga spelares kappor röda. Denna bugg blev fixad strax efter lanseringen av questen.

Slumpartad wiki