FANDOM

Vampire slayer är ett ganska simpelt quest. Se bara till att du har vad som krävs för att kunna döda Greven av Draynor(level 34 vampyr). Du behöver en hammare, rustning och vapen för att slåss mot vampyren samt några guldmynt.

Prata med Morgan i Draynor Village. Han berättar om vampyren i Draynor Manor och han ber dig döda den. Först vill han att du söker upp hans vän Dr. Harlow i Varrock baren. Innan du beger dig till Varrock, search "Food larder" i samma hus som Morgan är i för att hitta vitlök(garlic) som du kommer behöva för att döda vampyren senare.

Prata med Dr. Harlow i Varrock baren. Han frågar efter mer öl när du pratar med honom. Köp en öl av bartendern och ge den till Dr. Harlow. Han berättar nu hur du ska göra för att döda vampyren och ger dig en stake.

Se nu till att vara utrustad med vapen och rustning, och även lite mat om du är låg level. Se till att du har med dig hammare,stake och vitlök. Gå in i Draynor Manor och leta efter trappan som leder ned till en krypta. Gå ner där och du kommer få syn på en kista. När du öppnar kistan kommer vampyren dyka upp och attackera dig. Attackera honom tills hans livmätare är helt röd, sen använder du staken på honom och han är så gott som död. Om han inte dör när du använder staken på honom, testa att använda vitlöken på honom.

Grattis! Quest klart!

BelöningRedigera

Vampireslayerqc.png

Slumpartad wiki